Η Γεωπαιδεία είναι μία Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση Συλλογικής και Κοινωνικής Ωφέλειας με όραμα την ανάδειξη και προστασία του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος.
Η ιδέα της είναι η συμμετοχή μιας ομάδας επιστημόνων διαφορετικών ειδικοτήτων (γεωλόγοι, βιολόγοι, ωκεανογράφοι, περιβαλλοντολογοι, αρχαιολόγοι, ιστορικοί, παιδαγωγοί), που προσεγγίζουν ολιστικά το περιβάλλον.
Τα ιδρυτικά μέλη της Γεωπαιδεία Κοιν.Σ.Επ είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με πολυετή επαγγελματική εμπειρία και εξειδίκευση στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.
Ως ομάδα, ερευνά, μελετά και εντοπίζει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των περιοχών ενδιαφέροντος, με στόχο την γνωριμία και την κατανόηση τους.
Οι άνθρωποι της Γεωπαιδείας μοιράζονται τη γνώση, το σεβασμό και την αγάπη τους για τον φυσικό πλούτο της χώρας με κύριο σκοπό την ανάδειξη και προστασία του περιβάλλοντος, την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την στήριξη των τοπικών κοινωνιών.
Αυτό που γνωρίζεις, το αγαπάς, το σέβεσαι, το προστατεύεις!
To 2019 η Γεωπαιδεία απέσπασε το 1ο βραβείο στο πρόγραμμα της WWF, του μεγαλύτερου οργανισμού προστασίας και αποκατάστασης του περιβάλλοντος, “Impact Ventures Greece”. Το παγκόσμιο πρόγραμμα επιτάχυνσης έχει ως στόχο να υποστηρίζει επιχειρήσεις που φιλοδοξούν να συμβάλλουν στην προστασία σημαντικών οικοσυστημάτων.
ΙΔΡΥΤΙΚΑ ΜΕΛΗ
Γιώργος Παπανικολάου
Γεωλόγος, Περιβαλλοντολόγος
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Πτυχιούχος Γεωλόγος και τελειόφοιτος μεταπτυχιακός φοιτητής στο Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ωκεανογραφίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Είναι κάτοχος ατομικού μελετητικού Πτυχίου (ΥΠΕΧΩΔΕ/ΓΓΔΕ) σε Γεωλογικές και Περιβαλλοντικές Μελέτες . Διαθέτει 20-ετή εμπειρία σε γεωλογικές, περιβαλλοντικές μελέτες, εργασίες και κατασκευές. Συμμετείχε σε έργα και μελέτες Δημόσιων Φορέων (ΥΠΕΚΑ, ΔΕΗ Α.Ε., Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών - ΙΓΜΕ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών) σε μεγάλα αναπτυξιακά έργα (Αγωγός Φυσικού Αερίου TAP, Εγνατία Οδός, Κέντρο Πολιτισμού «Σταύρος Νιάρχος») και σε μελέτες εταιρειών (Τσιμέντα ΤΙΤΑΝ Α.Ε.). Διετέλεσε εξωτερικός συνεργάτης του ΙΓΜΕ (Τομέας Υδατικών Πόρων και Περιβάλλοντος – Εργαστήριο GIS) σε ερευνητικά προγράμματα εντοπισμού γεωθερμικών πεδίων, Αστικής γεωλογίας, χαρτογράφησης και κατασκευής γεωλογικών χαρτών με χρήση GIS. Με το Πανεπιστήμιο Αθηνών συμμετείχε σε ερευνητικό πρόγραμμα γεωλογικής, γεωχημικής και κοιτασματολογικής χαρτογράφησης λατομείου αλλά και στην διεξαγωγή ωκεανογραφικών, γεωλογικών, βυθομετρικών ερευνών για τεχνικό έργο. Από το 2005-2013 πραγματοποίησε πλήθος γεωλογικών και περιβαλλοντικών μελετών για αδειοδοτήσεις και κατασκευές υδρογεωτρήσεων στο προσωπικό του γεωλογικό γραφείο “Geoeco”. Από το 2013-2017 είχε μόνιμη συνεργασία με τις εταιρίες ΝΑΜΑ και NAMALAB Α.Ε σε μελέτες «Σχεδίων Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας» του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, σε γεωλογικές και περιβαλλοντικές μελέτες για την επαναχρησιμοποίηση λυμάτων από ΕΕΛ, στην σύνταξη υδρογεωλογικών μελετών-επίβλεψη κατασκευής υδρογεωτρήσεων, σε γεωτεχνικές εργασίες εργαστηριακών και επιτόπου δοκιμών ποιοτικού ελέγχου (Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος). Από το 2021 αναλαμβάνει γεωλογικές μελέτες με την εταιρεία ΑΞΩΝ ΜΕΛΕΤΑΙ Α.Τ.Ε. έχοντας εντάξει τα μελετητικά του πτυχία στο δυναμικό της. Παράλληλα με την επαγγελματική ενασχόληση συμμετείχε σε πλήθος συνεδρίων έχοντας 11 δημοσιεύσεις - παρουσιάσεις σε εθνικά και διεθνή συνέδρια, αποσπώντας τιμητική διάκριση για οικολογική μελέτη παράκτιας περιοχής. Από το 2017 είναι ιδρυτικό μέλος της Γεωπαιδεία Κοιν.Σ.Επ., με κύριο αντικείμενό, την οργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την υλοποίηση εκδρομών με περιβαλλοντική εκπαίδευση.
Εμμανουέλα Βουτσινά
Βιολόγος, Ωκεανογράφος
Γεννήθηκε στο Παλέρμο Ιταλίας, και μεγάλωσε στην Αθήνα. Έχει διπλή υπηκοότητα και μιλάει άπταιστα τρεις γλώσσες. Σπούδασε Βιολογικές Επιστήμες (πενταετής φοίτηση) με βιολογική-οικολογική κατεύθυνση στο Πανεπιστήμιο του Παλέρμο (Ιταλία). Παρακολούθησε επιτυχώς οκτάμηνη σειρά θεωρητικών και πρακτικών μαθημάτων επαγγελματικής κατάρτισης ως δύτρια με ειδίκευση στις ενάλιες αρχαιότητες και έχει δίπλωμα αυτοδύτη Β’ τάξης. Το 2004 επέστρεψε στην Ελλάδα, όπου ολοκλήρωσε το Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών Ωκεανογραφίας (κλάδος Βιολογικής Ωκεανογραφίας) στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ). Το 2009 συμμετείχε εθελοντικά στις ενάλιες εργασίες αποτύπωσης πεδίου του “Pavlopetri Underwater Archaeology Project” του Πανεπιστημίού του Nottingham. Από το 2010 εργάζεται στο Ινστιτούτο Ωκεανογραφίας του Ελληνικού Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών (ΕΛΚΕΘΕ) ως ειδικός επιστήμονας σε πλήθος ερευνητικών προγραμμάτων. Είναι παράλληλα ενεργό μέλος της Μονάδας Εκπαίδευσης του ΕΛΚΕΘΕ, ως υπεύθυνη της οργάνωσης και πραγματοποίησης των εργαστηρίων βιοποικιλότητας βένθους για τις σχολικές επισκέψεις στο ΕΛΚΕΘΕ και σε εκδηλώσεις όπως Researchers’ Night (2010 – 2017), Mind the Lab (2017), Athens Science Festival (2015,2017). Το 2012 αντιπροσώπευσε τη Μονάδα Εκπαίδευσης του ΕΛΚΕΘΕ, στο πλαίσιο συνεργασίας με το Middle East Technical University (METU), στο Erdemli (Τουρκία), ως σύμβουλος για τη σχεδίαση και οργάνωση του χώρου και των δραστηριοτήτων της αντίστοιχης Μονάδας Εκπαίδευσης, του εκπαιδευτικού προγράμματος “Denizimi Tanıyorum ve Koruyorum” (Γνωρίζω τη θάλασσά μου, αγαπώ τη θάλασσά μου). Από το 2017 είναι ιδρυτικό μέλος της Γεωπαιδεία Κοιν.Σ.Επ. με εξειδικευμένο ρόλο σε θέματα έρευνας και μελέτης βιοποικιλότητας, οικολογίας και φυσικών τοπίων, συμβάλλοντας στο σχεδιασμό, την προετοιμασία και την υλοποίηση προγραμμάτων υπαίθριων δραστηριοτήτων.
Ιφιγένεια Σκόρδα
Ωκεανογράφος, Περιβαλλοντολόγος
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Καστοριά. Έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο τμήμα Επιστημών της Θάλασσας της Σχολής Περιβάλλοντος, φοίτησε στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Ωκεανογραφίας και εξειδικεύτηκε στον συμπεριφορισμό άγριων θαλάσσιων θηλαστικών. Από το 2010 μέχρι και το 2017 αποτέλεσε βασικό στέλεχος της ομάδας φροντίδας των θαλάσσιων θηλαστικών του Αττικού Ζωολογικού Πάρκου και υπήρξε υπεύθυνη για τη δημιουργία, οργάνωση και υλοποίηση των καθημερινών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για τα θαλάσσια θηλαστικά και τους περιβαλλοντικούς κινδύνους που αντιμετωπίζουν σε χιλιάδες πολίτες, παιδιά και σχολεία. Από το 2019 συνεργάζεται με την εταιρεία ΟΜΙΚΡΟΝ Σύμβουλοι Περιβάλλοντος Α.Ε., ως συντονίστρια και υπεύθυνη επικοινωνίας στον τομέα των Ειδικών Περιβαλλοντικών Μελετών για τις περιοχές του Δικτύου Natura 2000 στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής της πορείας, έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και συμμετάσχει σε παγκόσμια συνέδρια για τη σωστή διαχείριση των άγριων ζώων υπό την ανθρώπινη φροντίδα και για θέματα προστασίας και ανάδειξης του περιοχών ειδικού περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος. Έχει συνεργαστεί με ΜΚΟ για την περίθαλψη, φροντίδα και απελευθέρωση άγριων ζώων, κατέχει δίπλωμα αυτοδύτη Β΄ τάξης και το Youth Pass, από τη συμμετοχή της στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα του Erasmus+ “Through the Outdoor Experiential Learning to the Best of You(th) που πραγματοποιήθηκε στη Σλοβακία. Από το 2017 υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Γεωπαιδεία ΚοινΣΕπ, με κύριο αντικείμενο τη διάδοση και επικοινωνία περιβαλλοντικών ζητημάτων μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων στο ευρύ κοινό, όπου υπήρξε υπεύθυνη για τον σχεδιασμό, οργάνωση και υλοποίηση πλήθους περιβαλλοντικών βιωματικών δραστηριοτήτων και περιηγήσεων σε προστατευόμενες περιοχές της χώρας.
Ναυσικά Παπαβλασοπούλου
Γεωλόγος, Σπηλαιολόγος, Μουσειολόγος
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Είναι πτυχιούχος γεωλόγος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στις Μουσειακές Σπουδές. Έχει εργαστεί ως εξωτερικός συνεργάτης σε πλήθος ερευνητικών προγραμμάτων και παλαιοντολογικές ανασκαφές του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στο πλαίσιο αυτών των προγραμμάτων συμμετείχε στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των Παλαιοντολογικών Μουσείων της Τήλου, του Ρεθύμνου (Μουσείο Γουλανδρή στο Τέμενος Μασταμπά) και της Παλαιοντολογικής Έκθεσης Πικερμίου. Επίσης συμμετείχε σε παλαιοντολογικές ανασκαφές στην Αγ. Νάπα Κύπρου και στο Πικέρμι. Είναι εθελόντρια του Μουσείου Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας, όπου πραγματοποιεί ξεναγήσεις για σχολεία στο Κέντρο Γαία και στην περιοδική έκθεση με τίτλο «Τα ορυκτά και ο Άνθρωπος». Υπήρξε μέλος της Ελληνικής Σπηλαιολογικής Εταιρείας με συμμετοχή σε πολλές σπηλαιολογικές αποστολές και επισκέψεις ανά την Ελλάδα αλλά και σε άσκηση σπηλαιοδιάσωσης. Τέλος, είναι ενεργό μέλος του Σώματος Ελληνικού Οδηγισμού ως Στέλεχος και Αρχηγός Ομάδων και Κατασκηνώσεων, έχοντας ασχοληθεί επί 15 χρόνια με τη δημιουργική απασχόληση παιδιών και την οργάνωση, το σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και έχει διατελέσει Τοπική Έφορος. Από το 2017 είναι ιδρυτικό μέλος της Γεωπαιδεία Κοιν.Σ.Επ., με κύριο αντικείμενο την οργάνωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την υλοποίηση των ξεναγήσεων σε μουσεία Φυσικής Ιστορίας.
Βασιλική Λίγκου
Αρχαιολόγος
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στα Σπάτα. Έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές της στο Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής, φοίτησε στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα «Αρχαιολογία Ανατολικής Μεσογείου: Ελλάδα, Αίγυπτος, Εγγύς Ανατολή». Έχει εργαστεί σε υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ως φιλόλογος σε Γενικό Λύκειο και σε Φροντιστήρια Μέσης Εκπαίδευσης, όπως και σε θερινά εκπαιδευτικά προγράμματα απασχόλησης και ψυχαγωγίας παιδιών. Το 2015 – 2016 εργάστηκε στο Ελληνικό Ίδρυμα Ιστορικών Μελετών (ΙΔ.ΙΣ.ΜΕ.) ως Υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων, στη φιλολογική επιμέλεια κειμένων και στη γραμματειακή υποστήριξη. Από το 1999 έχει συμμετάσχει, σε εθελοντική βάση, σε ανασκαφικές εργασίες στην Ελλάδα (Ενάλια Ανασκαφή Αρχαίου Λιμένα Κύθνου, Δεσποτικό Αντιπάρου - Ιερό του Απόλλωνα, Ακρωτήρι Θήρας) και στην Ιταλία (Αποκατάσταση αρχαιολογικού χώρου αρχαίας Ποσειδωνίας - κάτω Ιταλία). Παράλληλα με την εργασιακή εμπειρία, από το 2013 έως σήμερα ασχολείται με την μετάφραση και την σχολιασμένη έκδοση του πλατωνικού έργου «Πρωταγόρας». Κατέχει δίπλωμα αυτοδύτη Β τάξης. Έχει επιπλέον επιμορφωθεί σε σεμινάρια Ενάλιας Αρχαιολογίας (Διεθνές Θερινό σχολείο Πανεπιστημίου Αιγαίου στην Άνδρο ) με έμφαση και στη βιολογία, γεωαρχαιολογία και υποβρύχιας φωτογράφισης. Το 2014 ολοκλήρωσε διαδικτυακά μαθήματα ενάλιας αρχαιολογίας, ναυσιπλοΐας και ναυαγίων, θαλάσσιου περιβάλλοντος (“Shipwrecks and Submerged Worlds” - Διοργάνωση Πανεπιστήμιο Southampton). Από το 2017 υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Γεωπαιδεία Κοιν.Σ.Επ. με κύριο στόχο την έρευνα του ανθρωπογενούς περιβάλλοντος (ιστορίας, αρχαιολογίας, γεωαρχαιολογίας, γεωμυθολογίας, λαογραφίας) και της αλληλεπίδρασης με το φυσικό περιβάλλον.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
Κωνσταντίνα Τσαλαπάτη
Περιβαλλοντολόγος
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε Περιβαλλοντολόγος στο Πανεπιστήμιο στο Αιγαίου. Έλαβε το πρώτο μεταπτυχιακό στην Περιβαλλοντική Μηχανική και Διαχείριση Έργου από το University of Leeds (2009). Συνέχισε τις σπουδές της στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευση (ΠΤΔΕ) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) όπου έλαβε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στις Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση (2015) και το Διδακτορικό της στην Δημόσια Κατανόηση της Περιβαλλοντικής Επιστήμης (2020), έχοντας λάβει υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Έχει λάβει πιστοποίηση στην εκπαίδευση STEM στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από το European Schoolnet Academy. Είναι επιστημονικός συνεργάτης του Εργαστηρίου Διδακτικής & Επιστημολογίας Φυσικών Επιστημών και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ. Από το 2012 έως σήμερα διδάσκει σε προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές του Τμήματος εργαστηριακά μαθήματα στις Φυσικές Επιστήμες και στην Διδακτική Φυσικών Επιστημών. H έρευνα και οι δημοσιεύσεις της εστιάζουν στην περιβαλλοντική εκπαίδευση, την εκπαίδευση εκπαιδευτικών και τις φυσικές επιστήμες στην εκπαίδευση. Συμμετέχει σε διεθνή συνέδρια και δράσεις για την επικοινωνία της επιστήμης. Στην διδακτορική της διατριβή ασχολήθηκε με την Δημόσια Κατανόηση των Περιβαλλοντικών Ζητημάτων στην Ελλάδα. Τον ρόλο των ΜΜΕ και την διαμόρφωση της δημόσιας συμπεριφοράς των πολιτών. Είναι μέλος της Ένωσης Πτυχιούχων Περιβαλλοντολόγων Ελλάδος (ΕΠΠΕ) και της Ένωσης για την Εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες & την Τεχνολογία (ΕΝΕΦΕΤ). Από το 2021 εργάζεται στη Γεωπαδεία ΚοινΣΕπ με κύριο αντικείμενο τον σχεδιασμό και την οργάνωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για ενήλικες και για παιδιά και την υλοποίηση των υπαίθριων δραστηριοτήτων.
Κωνσταντίνα Τσιβγά
Παιδαγωγός-Εμψυχώτρια θεατρικού παιχνιδιού
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο της Πάτρας στο Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία. Η πτυχιακή της εργασία, αφορούσε μια ολιστική προσέγγιση της διδασκαλίας στην ενίσχυση των αντιλήψεων των παιδιών προσχολικής ηλικίας για το φυσικό περιβάλλον, με εφαρμογή σε νηπιαγωγείο. Συνέχισε, στην Αθήνα, την εκπαίδευσή της στο τριετές Εργαστήρι Παιδαγωγικής Θεάτρου και Θεατρικού Παιχνιδιού Λάκης Κουρετζής στο Θέατρο της Ημέρας. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια και εκπαιδεύσεις στο σωματικό θέατρο, την ψυχοκινητική, την μουσικοκινητική καθώς και την Υπαίθρια Εκπαίδευση. Συμμετείχε και εργάστηκε εθελοντικά στο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Κοινότητας για τη Δημοκρατική Παιδεία στην Κρήτη. Από τη συμμετοχή της στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα του Erasmus+ “Through the Outdoor Experiential Learning to the Best of You(th)" που πραγματοποιήθηκε στη Σλοβακία, είναι κάτοχος του Youth Pass. Το 2014 ίδρυσε την παιδαγωγική ομάδα Σβούρες με την οποία έχει δημιουργήσει και παρουσιάσει εκπαιδευτικά προγράμματα, παραστάσεις και θεατρικά παιχνίδια για παιδιά («Το Τυρί» - θεατρική παράσταση με θεατρικό παιχνίδι στο Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών Β. & Μ. Θεοχαράκη). Αποτέλεσε μέλος της ομάδας του χώρου Οροπαίδιο-χώρος καλλιτεχνικών αναρριχήσεων στο οποίο σχεδίασε, οργάνωσε και υλοποίησε θεατρικές παραστάσεις με θεατρικό παιχνίδι («Αγιο-βασιλέματα καλικατζαρο-σκορπίσματα» και «Ρου και Ντολφ: χαμένοι στα Χριστούγεννα»). Ως βασικό μέλος και εμψυχώτρια της ομάδας stART συμμετέχει στην παράσταση «Ένα ΓΡΑΜΜ… στο μανίκι!» που πραγματοποιείται σε σχολεία, καλλιτεχνικούς και πολιτιστικούς χώρους, θέατρα. Έχει σχεδιάσει, οργανώσει και υλοποιήσει μαζί με ομάδες εμψυχωτών, θεατρικά παιχνίδια για πρόσφυγες και μετανάστες διαφόρων ηλικιών για τις διαπολιτισμικές εκδηλώσεις της Unisef. Εργάστηκε ως βοηθός και στέλεχος σε παιδικές κατασκηνώσεις σε διάφορα μέρη της Ελλάδας. Επίσης κατέχει δίπλωμα αναρρίχησης βράχου-πρώτου επιπέδου. Από το 2018 είναι εξωτερικός συνεργάτης και υπεύθυνη παιδαγωγικής της Γεωπαιδεία Κοιν.Σ.Επ στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων για παιδιά.